DAGBOEKFRAGMENT #1


Een fragment uit het dagboek van Charlotte, 3 oktober 1981. Ik ga proberen zo nu en dan wat te plaatsen uit dit dagboek, scenes die er in mijn ogen enigszins toe doen of ter zake zijn.

Mijn lieve vader, hij doet egt goed z'n best dat ik het goed heb in mijn leven. En ik moet zeggen, 'het lukt hem aardig'. Ik heb vrienden op school en de sfeer in huis is ook wel fijn. Ik wil mijn vader later opvolgen. Hij is zo'n geweldige schrijver en staat goed in het leven, dat wil ik ook. Ik wil net zo'n goede schrijver worden als hem.
Ik had vandaag weer een drukke dag op school. Ik had 3 toetsen en me vrienden vragen veel aandacht aan me.
Ik vertelde het me vader, toen zei hij; “Dan weet je hoe ik me voel, Char. Als je later net zo'n goede schrijver wil worden als ik, dan vereist dat veel aandacht.”
Maar ik denk dat ik dat wel aan kan, ik trek het nu al, dus waarom later dan niet meer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten