CIJFERS REVISITED

Of de eerder geplaatste tekst van Herwolt een afzonderlijke brief is, die hij aan Charlotte heeft geschreven, is onbekend. Vermoedelijk is het een soort van kladje geweest, die hij heeft verwerkt in een langer geheel. Feit is wel dat Charlotte de flard moet hebben gelezen, gezien de reaktie die zij haar vader stuurt.

Lieve Pappa,
ik ben inderdaad geen twaalf meer. Ik hoop dat ik het allemaal zelf red hier in Engeland. Het zou fijn zijn als ik tientallen nieuwe vrienden zou maken. Ik heb al een negen voor een schrijfopdracht, ook al verwachtte ik een lager cijfer. Blijf onthouden dat het geen jaar is, maar zeven maanden. Engeland is maar zes meter over het water. We gaan zeker schrijven. Ik ga er vijf uur per week voor zitten.
Liefs Charlotte

Uit deze tekst blijkt ook dat het verblijf van Charlotte in Engeland 7 maanden heeft geduurd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten